Bidragsansökan

Västgöta Södra Scoutdistrikt kan lämna bidrag till enskilda scouter som är medlem i distriktet.

Ska du åka på ett arrangemang som bidrar till din personliga utveckling och om det för dig är dyrt? Då kan du ansöka om bidrag från distriktet.

Syftet med distriktets bidrag är att du ska kunna delta på dyrare arrangemang som bidrar till din personliga utveckling som du kan använda för att ge något tillbaka till scoutverksamheten.

Du ska ha skickat in din ansökan innan du påbörjar arrangemanget och den ska innehålla information om arrangemanget, motivering för din ansökan, kostnader, övriga sökta bidrag m.m..

Styrelsen behandlar vanligtvis bidragsansökningar två gånger om året och ska vara inlämnade senast den sista april eller den sista oktober.

Distriktsstyrelsen beslutar om du får ett bidrag och hur du ska rapportera in arrangemanget för att få pengarna utbetalda.

Klicka här för göra en ansökan