Kul att du är intresserad att åka som funktionär på minilägret oreda i galaxen 4-6 juni.

Vad är egentligen en funktionär?

Jo en funktionär är en person som hjälper till med att arrangera lägret rent praktiskt på plats lite före lägertiden men framförallt under lägertiden. Så att alla barn (och vuxna/ledare) kan få en fantastisk lägertid. Det är extrakul nu efter Coronan vill vi lova för det är nu många nya ivriga scouter som aldrig tidigare har varit på en övernattning eller scoutläger så nu får vi äntligen chansen att visa dem vad som är en av de många tjusningarna med scouting 🙂

Nu för lite mer praktisk information om funkis på Oreda i galaxen
Som funktionär på minilägret finns det i huvudsak 3 områden att önska mellan:

• Program (rymdaktiviteter, rymdspår och hantverk, samt ”rymdkamp” (variant av kårkamp), men även organisationstävlingar och lite annat)
  • Plats (parkeringsorganisering, incheckning av kårer (inkl. visa vart man ska bo), utcheckning av kårer (kolla att byområdet är återställt) m.m.)
  • Intendentur (Matutdelning, se till att förbrukningsartiklar finns i de gemensamma utrymmena etc.)

(Vi säger att man ”önskar” och det är för att vi ska kunna ha en jämn fördelning av de tre områdena så ibland kanske man önskar intendentur men hamnar på plats för att det är just där som vi behöver mest hjälp. Så det är lite först till kvarn principen)

Ålder:

För att få vara funktionär på minilägret så behöver man som minst vara utmanarscout, det är för att man själv ska kunna ha så kul som möjligt också.

Boende:

Lägret kommer inte ha någon funktionärsby utan man kommer bo med de vanliga kårerna och får därigenom också sin mat tillagad.
Om din by inte är anmäld till lägret så begränsar det er inte på något sätt att åka som funktionär utan då kommer LÄKO (LÄgerKOmmitén) att sätta er i en by som passar.

Tider:

Som funktionär är man välkommen till lägret redan på fredagen.
Men om man inte kan komma då så får man gärna komma på lördagen från 8:30, för då hinner vi gå igenom lite av det praktiska innan deltagande kårer kommer.
Avslut är på måndag eftermiddag, vi sätter självfallet pris på att man kan stanna hela lägervistelsen tills dess att vi stänger Apelhult, men om man bara kan medverka del av tiden så skriv det i mailet (info nedan) så försöker vi pussla ihop det.

Plats:

Distriktets lägergård Apelhult, apelhultsvägen 50, Rydal.

Pris:

Vi har sparat det bästa till sist och det är funktionärsavgiften som ligger på smått otroliga 0 kronor per funktionär. Bättre än så kan det knappas bli.

Anmälan:

Anmälan sker lite halvmanuellt genom att man mailar till:
lager@vastgotascout.se
och anger:
Vilket område man önskar att vara inom
Vilket kår man tillhör
Sin födelsedata (År,Månad,Dag (6 siffror))
Samt om man har några allergier eller övrig information vi bör veta om.
Vilka dagar man kan vara med på.

Sista datum:

Så snabbt som möjligt men vi har ingen sista dag satt riktigt ännu 😉

Hälsningar
LÄKO – Oreda i Galaxen